بانوی اردیبهشت

حرفهای دل

بانوی اردیبهشت

حرفهای دل

سه قلوها

دیروز بیمارستان خبر خاصی نبود.بخش طبق معمول پر از نوزادان جور واجور بود.چند روز پش یک سه قلو به دنیا آمده بود که دوتاشون در روزهای اخیر اکسپایر شده بودند(مرده بودند)و یکی از آنها باقیمانده بود که هنوز مقاومت میکرد.۲تا دختر و ۱ پسر بودند که یکی از دخترها باقی مانده بود.پسرها معمولا خیلی ضعیف تر از دخترها هستند و در شرایط مشابه با دخترها زودتر تلف می شوند.دراین سه قلو ها هم با اینکه نوزاد پسر وزنش بیشتر از بقیه بود ولی زودتر از بقیه مرده بود و حالا یک دختر ۸۰۰گرمی باقی مونده بود که اون هم وضعیت خوبی نداشت.  

دیروز صبح که کشیک را تحویل می گرفتم خانم دکتر کشیک روز قبل گفت:دو تا از نوزادها در روزهای قبل اکسپایر شدند و این یکی هم سهم تو هست.ولی مثل اینکه عمر این یکی به دنیا بود و صبح که من امدم هنوز زنده بود.تصور کنید یک نوزاد ۸۰۰گرمی با دست و پاهای خیلی ظریف و کوچک؛نمی دونم حالا عاقبت این یکی چی میشه.دیروز یک بار هم اکستوبه شد که چون تنفسش خوب نبود دوباره انتوبه اش کردم.خدایا خودت حفظش کن که اگر قراره بمونه بدون مشکل بمونه.  

پی نوشت:نوزاد سوم فراق خواهر و برادرش را تاب نیاورد و به آنها پیوست.

نظرات 15 + ارسال نظر
سروش 9 اردیبهشت 1390 ساعت 15:25

خانم دکتر ، آن پسر ضعیف نبوده ، لابد عاشق خواهرش بوده و چون فهمید او را از دست داده ، از غصه دق کرد !
شما به عنوان پزشک باید تمام تلاشتو میکردی اون پسر بچه هم زنده میموند !!!!!

شایدم همین طور بوده که شما میگید.البته پسره پیش مرگ خواهرش شد! شرمنده من اون موقع بیمارستان نبودم وگرنه سعی خودمو میکردم.من به سومیمیشون رسیدم که نگهش داشتم

سهبا 9 اردیبهشت 1390 ساعت 17:04 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سلام عزیز . خداییش کار سختیه کار شماها !‌ حاضرم با همین اعداد و ارقام بی جون و بی روح سروکار داشته باشم ، اما حتی در بهترین حالت جای شما نباشم !!!
خدا بهتون اجر و صبر بده .

سلام سهبا جون.بله واقعا سخته!
خیلی ممنون از لطفتون

mr_hawkman 9 اردیبهشت 1390 ساعت 17:50 http://www.3arbaz.com

سلام و خسته نباشید واقعا وبسایت خوبی دارید اگه دوست داشتید به سایت من هم یه سری بزنید و با نام سربازان وب فارسی لینک کنید توی بلاگتون و به من خبر بدید تا من هم این کار رو انجام بدم
سربازان وب فارسی
www.3arbaz.com
ممنون

سلام .ممنون.سر میزنم.

تنفس 9 اردیبهشت 1390 ساعت 21:30 http://tanaffos.blogsky.com

سلام تسنیم عزیز
خوبی انشالله ؟ دو روز درگیر باز کردن نظراتت بودم بالاخره یکی از دوستان راهنمایی کرد و من موفق شدم از اکسپلوره وارد شوم !!!
اتفاقا من فکر میکنم چقدر کارتون جالبه و دوست داشتنیه !با موجوداتی به این پاکی و معصومی سر و کار داشتن و درمان افراد دردمند چقدر لذت بخشه .بخش نوزادان فکر کنم از همه ی بخشها جذاب تر باشه . دکتر ها گاهی اوقات بعد از خداوند جان بخش ترین افرادند من وقتی دردی دارم و میرم دکتر و از درد نجات پیدا میکنم کلی دعا میکنم به دکترا !
راست میگی پسرها مقاومت بدنشان از دخترها خیلی کمتره برای همین هم مرگ و میر در جنس مذکر بیشتره .
قالب جدید هم مبارک .زیباست مخصوصا پروانه ها . دیگه رسما اردیبهشت را نمایش دادی ...

سلام عزیز مهربان
خیلی ممنونم.چرا؟مشکلی نداشت!
خیلی لطف دارید.بله لحظات زیبا تو این کار زیاده.نوزادان هم دوست داشتنیند.
بله به ما خیلی ثابت شده مخصوصا در نوزادان.که مقاومت پسرها کمتره.
متشکرم. منم پروانه ها رو دوست دارم.باید یه جوری نشون بدم اردیبهشتی هستم

تنفس 10 اردیبهشت 1390 ساعت 07:45 http://tanaffos.blogsky.com

سلام عزیز
صبح بخیر
متاسفانه بخش نظراتتان از فایر فاکس باز نمیشه !

سلام .شبتون به خیر
چه بد!از راه دیگه ای نمیتونید وارد بشید؟

حسین 10 اردیبهشت 1390 ساعت 15:40 http://slar.blog sky

سلام تسنیم خانوم خوب هستید
لطفا کاری کنید اون یکی زنده بمونه خیلی گناه دارن از اون اونکلمه اخر معنی شو نفهمیدم فکر کنم اصطلاح پزشکی باشه

سلام شکر خدا خوبم حسین اقا.
عمر هر کس دست خداست.ما فقط وسیله ایم.

حسین 10 اردیبهشت 1390 ساعت 15:45

منظورم از اون کلمه اکستوپه هست

اکستوبه یعنی اینکه لوله تنفسی که براش گداشته بودیم در اومده بود. و من دوباره براش گذاشتم.

احسان 10 اردیبهشت 1390 ساعت 19:50 http://mehr-e-khooban.blogfa.com

سلام...

من اگه جای شما بودم این نوزاد ۸۰۰گرمی روfollow می کردم .اگه انشا الله زنده بمونه شاید یکی دیگه از آیات بیشمار قدرت الهی بشه ...

سلام
تا اونجایی که بتونم حتما اینکارو میکنم.بله همین طوره.ممنونم از پیشنهادتون.

تنفس 11 اردیبهشت 1390 ساعت 00:42 http://tanaffos.blogsky.com

چرا عزیزم از اکسپلوررباز میشه !

چه خوب.فکر کردم شاید اصلا دسترسی ندارید.به هر حال خیلی ممنونم از لطفتون وحضورتون که هر طور بتونید تشریف میارید.

محسن ناهید 11 اردیبهشت 1390 ساعت 08:54 http://mohsennahid.persianblog.ir/

سلام و یه خسته نباشید خدمت شما و همه اون هایی که صادقانه به مردم خدمت می کنن
ان شاالله که در کارتون همواره موفق باشید

سلام .خیلی ممنون .ان شاالله همین طور باشه که شما میگید.
ممنونم و امیدوارم شما هم موفق باشید.

مهسا 13 اردیبهشت 1390 ساعت 09:54 http://www.drmahsaa.blogfa.com

آخی کوچولوها ،وقتی استاجر اطفال بودم همش می رفتم تو بخش نوزادان با دست و پاهاشون بازی میکردم، ولی تو اینترنی نه راستی قالب جدید مبارک

چرا مگه اینترنی بخش اطفال نبودی خانم دکتر؟خیلی ممنون عزیزم.لطف کردی اومدی.

مهسا 13 اردیبهشت 1390 ساعت 14:40 http://rain68.bligfa.com

سلام
با وبلاگ شما از طریق وبلاگ دختر مهربون آشنا شدم.
من یه نیمچه وبلاگ علمی دارم خوشحال میشم سر بزنید و نظرتون رو بیان کنید.
با تشکر

سلام .خوشحالم از اشناییتون. چشم حتما سر میزنم عزیز.

سهبا 13 اردیبهشت 1390 ساعت 15:08 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سلام . الوعده وفا .
این فال من :
آن کیست کز روی کرم با من وفاداری کند
برجای بدکاری چو من ، یکدم نکوکاری کند
اول بانگ نای و نی آرد به من پیغام وی
وانگه به یک پیمانه می ، با من وفاداری کند
دلبر که جان فرسود از او ، کار دلم نگشود از او
نومید نتوان بود ازو ، باشد که دلداری کند
گفتم گره نگشوده ام ، زان طره تا من بوده ام
گفتا منش فرموده ام ، تا با تو طراری کند
پشمینه پوش تند خو ، از عشق نشنیده ست بو
از مستی اش رمزی بگو ، تا ترک هشیاری کند
چون من گدای بی نشان ، مشکل بود یاری چنان
سلطان کجا عیش نهان ، با رند بازاری کند
زان طره پرپیچ و خم ، سهل است اگر بینم ستم
از بند و زنجیرش چه غم ، هر کس که عیاری کند
با چشم پر نیرنگ او ، حافظ مکن اهنگ او
کان چشم مست شنگ او ، بسیار مکاری کند
شد لشکر غم بی عدد ، از بخت می خواهم مدد
تا فخر دین عبدالصمد ، باشد که غمخواری کند

گفته بودمت که با حافظ خیلی دوستیم ؟!

سلام.خیلی ممنون از لطفتون.بله متوجه شدم دوستیتون با ایشون خیلی قویه
ببخشید که من وقت نکردم شعر رو کامل براتون بنویسم.

مهسا 13 اردیبهشت 1390 ساعت 19:11 http://www.drmahsaa.blogfa.com

چرا تو اینترنی هم رفتیم ولی آخه سرمون شلوغ بود وقت بازی با دست و پای نوزادانو نداشتیم!

اهان که اینطور.راست میگی عزیز یادم نبود.

محمد آقایی 14 اردیبهشت 1390 ساعت 00:07 http://mohammad-aghaiy.blogsky.com/

سلااااااااام
خوشحالم که مشکل برطرف شد
منظورم مشکل وبلاگه...
از این به بعد هر روز مهمون ناخونده داری
.
.
در ضمن بیشتر مواظب اون نی نی 800 گرمیه باش

سلام من هم خوشحالممشکل این پروانه ها بودند که برطرف شدند.
خواهش میکنم.اختیار دارید.خوشحال میشم.
.
.
چشم حتما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد