بانوی اردیبهشت

حرفهای دل

بانوی اردیبهشت

حرفهای دل

درک لحظه حاضر و زندگی در آن

انسان به ناچار در جبر زمان است و زمان اراده خودش را به ما تحمیل می کند.در بین زمانهای گذشته حال و آینده فقط زمان حال است که واقعیت محض دارد و در اراده ماست و صاحب آن هستیم و زندگی واقعی همیشه در لحظه اکنون جاری است.دیروز خاطره امروز است و فردا رویایی بیش نیست.کسی که از قید زمان رها شود و درگیر گذشته و آینده مبهم نشود دایما نو شدن را در خود احساس می کند.باید به طور مداوم توجه را به حضور در لحظه حال معطوف کرد و از گذشته دست کشید و از آروزها رها شد.تنها فرصت برای آرامش داشتن همین لحظه الان است.علوم روان پزشکی نوین به بیماران با بیماریهای مهلک مخصوصا سرطانها آموزش بسیار موثری می دهد که دایم تمرین زندگی در لحظه حاضر را تکرار کنند. 

 هیچ وقت یادم نمی رود موقعی که خاله ام بد حال شده بود به خاطر سرطانی که داشت همیشه غصه می خورد که چرا از زندگی اش خوب استفاده نکرده و حالا که موقع راحتی و لذت بردن از زندگی اش باید باشد با بیماریی دست به گریبان شده بود که روز به روز حالش را بدتر می کرد.حتی توی همان روز های بیماری هم غصه آینده نامعلوم نگذاشت که از زندگی اش چیزی بفهمد و مدام ناراحت بود و غصه می خورد که دیگر خوب نمی شود.  

اگر حال را رها کنیم به امید زندگی بهتر در آینده در اینصورت دچار ضرر می شویم چون چه بسا آینده آن طوری نباشد که ما توقعش را داریم. 

 این پست احتمالا آخرین پست من در سال 89 است. سالی که گذشت سالی با اتفاقات عجیب و غریب زیادی برای من بود. امیدوارم سال جدید برای همه دوستان سالی پر از خیر وبرکت و دوستیها و انشاالله سال ظهور باشد. از همه دوستان می خواهم مرا ببخشند و حلال کنند. به امید خدا در سال جدید دوباره با شما عزیزان خواهم بود تا به استقبال اردیبهشتی دیگر بروم......

نظرات 4 + ارسال نظر
تنفس 21 اسفند 1389 ساعت 11:06 http://tanaffos.blogsky.com

سلام عزیزم
به نکات خوبی اشاره کردی
بسیار افراد ی که از زندگی هایشان ناراضی هستند به همین علت است که تما م مدت یا به گذشته فکر می کنند ویا نگران آینده هستد و حال را نیز از دست خواهند داد و از زندگی هیچ لذتی نه تنها نخواهند برد بلکه همیشه آزرده اند!
امیدوارم سال جدید هم برای شما بهتر از سال گذشته و پر از موفقیت و بهروزی باشد و با تجربیات عالی به استقبال سال جدید برویم .
شاد باشید و سربلند مهربان

سلام نازنین.
دقیقا به همین دلیل این پست را گذاشتم.
ممنونم.ان شاالله که برای شما و فرزندان گلتان هم سال خوبی باشد. در پناه حق

سهبا 22 اسفند 1389 ساعت 11:48 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

گذشته تنها پلی است برای دریافت تجربه ها و آینده هم تنها یک آرزو !‌ یه هدف برای رفتن !‌ اما آنچه که مهم است این که نفس لحظه ها را دریابیم و بدانیم که در درون هر ثانیه ای که از عمرمان می رود و بر عمرمان افزوده می گردد ، چه چیز گرانقدری وجود دارد که باید از ان بهره جست . سرگردانی بین زمان گذشته و آینده تنها لذت بهره بردن از حال را از دستمان خواهد گرفت . و چه خوب اشاره کردی که سرنوشت همیشه آنطور که ما می خواهیم سپری نخواهد شد . پس باید بیاموزیم بهترین مسیر زندگی را .

امیدوارم با عنایت به همه تجربه های خاص و منحصر به فرد سالیان زندگی ات و بخصوص سال جاری ، سال آینده ات را به بهترین سال تغییر دهی و اردیبهشت آتی برایت اردیبهشتی تاثیرگذار و ماندگار باشد عزیز دل . من هم پیشاپیش سال نو را به شما تبریک عرض می کنم .
ممنون از حضورت .

ممنونم سهبای مهربانیها.امیدوارم سال جدید برای شما و خانواده هم سالی پراز موفقیت باشد.منو هم ببخشید و حلال کنید به خاطر همه سختیهایی که به خاطر من به شما رسید.درپناه حق باشید.

تنفس 22 اسفند 1389 ساعت 12:23 http://tanaffos.blogsky.com

سلام
بنده نیز شما را با همین نام (تسنیم)به پیوند های قلبی ام پیوند دادم .
و ممنون از حضور پر مهرت

سلام ممنونم از پیوند قلبیتان که به راستی هم چیزی جز این نیست.

سهبا 22 اسفند 1389 ساعت 21:24 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

زندگی پر است از آزمون . هر لحظه اش در حال امتحان دادن هستیم و خدا نکند که از امتحانات زندگی سرشکسته بیرون آییم . این روزها برای من ،‌ آزمون صبر است و مهر و پای بندی بر اعتقادات درونی . مهم این است که در هر شرایطی آن کنم که معتقدم . و مطمئنم که خدای مهربانی ها مرا رها نخواهد کرد ، چون تنها نگاهم به اوست .
نگرانم نباش عزیز . سخت تر از این روزها را هم گذرانده ام . زمستان امسال هم می گذرد و بهار خواهد آمد !

امیدوارم که این زمستان تلخ زودتر تمام شود و امسال همه بهار خوبی داشته باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد